Har din verksamhet avtal med Acceptus gällande TakeCare? Vi ansvarar för både support och förvaltning av TakeCare journalsystem.
Då är du välkommen att ringa vår support på telefonnummer: 08 - 506 670 71.
Öppettider
Helgfri måndag - fredag | 08:00 - 16:30 |
Lunchstängt | 11:30 - 12:15 |
Helger | Stängt |
Vi är vårdenheternas förlängda arm och hjälper dig med åtkomst till externa tjänster som du vill koppla till TakeCare, exempelvis Journalen 1177, Webtidboken och Webcert.
Ladda ner Acceptus appen för att få puschnotiser när det är driftstörning i journalsystemet TakeCare. På ett smidigt och enkelt sätt kan du även kontakta supporten, anmäla dig till våra utbildningar och webbinarium, samt läsa våra senaste inlägg på facebook.
Vill du också ha Region Stockholms sammanhållna vårdinformationssystem TakeCare i din verksamhet? Fyll då i vår offertförfrågan och skicka in till oss.
Vi hjälper dig med allt från införande till fortlöpande support och förvaltning.
Vi skräddarsyr införandet och anpassar systemet till just din verksamhet. Vi konfigurerar systemet utifrån verksamhetens behov och arbetssätt. Tillsammans med dig gör vi upp en införandeplan så att alla installationsaktiviteter ska gå så smidigt som möjligt.
När TakeCare är installerat och i drift finns vårt team med support och systemförvaltning, som går att nå varje vardag.
Vårdinformationssystemet TakeCare uppfyller de krav som finns gällande patientens integritet och säkerhet inom e-hälsa. Det är ett användarvänligt vårdinformationssystem och Acceptus erbjuder följande tjänster.
Pulse Secure bör installeras automatiskt när man loggar in med e-tjänstekortet på https://sam.sll.se. Om ni har problem med installationen testa både i Internet explorer och Chrome, eventuellt måste man vara inloggad med administratörskonto på datorn.
Ifall ni inte lyckas få det att fungera kommer ni behöva lägga till anslutningen manuellt i klienten, vilken ska gå mot sam.sll.se.
Se "Manuella installationsfiler här (vid behov/felsökning)"
Följ nedan instruktioner hur ni ska göra.
1) Nere vid klockan, högerklicka på ikonen för Pulse Secure. Välj "Open Pulse Secure".
2) I rutan som kommer upp, klicka på plustecknet för att lägga till anslutning manuellt.
3) I rutan Name, skriv t.ex. sam. I rutan Server URL: sam.sll.se. Därefter klicka på "Connect".
4) I fältet för hur du ska ansluta, välj eTjänstekort och klicka därefter på ”Connect”. Klart!
Vi kan även fjärrstyra din dator, klicka på länken nedanför.
En fil laddas ner, starta den och uppge det ID nummer och lösenord som kommer upp så hjälper vi dig.
Systemförvaltare
Systemförvaltare
Systemförvaltare
Systemförvaltare
Införande och förvaltning
Acceptus nyhetsbrev
© 2023 Acceptus AB. Alla rättigheter förbehållna.