TakeCare support

TakeCare journalsystem införande & support


Har din verksamhet avtal med Acceptus gällande TakeCare? Vi ansvarar för både support och förvaltning av TakeCare journalsystem.

Då är du välkommen att ringa vår support på telefonnummer: 08 - 506 670 71.

Öppettider

Helgfri måndag - fredag  08:00 - 16:30
Lunchstängt 11:30 - 12:15
Helger Stängt

TakeCare journalsystem externa tjänster

Vi är vårdenheternas förlängda arm och hjälper dig med åtkomst till externa tjänster som du vill koppla till TakeCare, exempelvis Journalen 1177, Webtidboken och Webcert.


Acceptus app för information om driftsstörningar i TakeCare

Ladda ner Acceptus appen för att få puschnotiser när det är driftstörning i journalsystemet TakeCare. På ett smidigt och enkelt sätt kan du även kontakta supporten, anmäla dig till våra utbildningar och webbinarium, samt läsa våra senaste inlägg på facebook.

Appen Acceptus
Acceptus Appen

TakeCare införande

Vill du också ha Region Stockholms sammanhållna vårdinformationssystem TakeCare i din verksamhet? Fyll då i vår offertförfrågan och skicka in till oss.

Vi hjälper dig med allt från införande till fortlöpande support och förvaltning.

Vi skräddarsyr införandet och anpassar systemet till just din verksamhet. Vi konfigurerar systemet utifrån verksamhetens behov och arbetssätt. Tillsammans med dig gör vi upp en införandeplan så att alla installationsaktiviteter ska gå så smidigt som möjligt.

När TakeCare är installerat och i drift finns vårt team med support och systemförvaltning, som går att nå varje vardag.

Vårdinformationssystemet TakeCare uppfyller de krav som finns gällande patientens integritet och säkerhet inom e-hälsa. Det är ett användarvänligt vårdinformationssystem och Acceptus erbjuder följande tjänster.

  • Införande 
  • Support och förvaltning
  • Utbildningar
  • Representation i Regionens förvaltningsorganisation
Ändra supportorganisation till Acceptus


Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning

NetID installation
  1. Högerklicka på länken nedanför.
    NetID Version 6.8.4.27 för Windows
  2. Välj "Spara länk som" eller "Spara mål som".
  3. Välj "Spara".
  4. Öppna / Dubbelklicka på mappen.
  5. Klicka på filen Installationsanvisning.txt i den nedladdade mappen och följ anvisningarna.
Pulse Secure installation

Pulse Secure bör installeras automatiskt när man loggar in med e-tjänstekortet på https://sam.sll.se. Om ni har problem med installationen testa både i Internet explorer och Chrome, eventuellt måste man vara inloggad med administratörskonto på datorn.

Ifall ni inte lyckas få det att fungera kommer ni behöva lägga till anslutningen manuellt i klienten, vilken ska gå mot sam.sll.se.

Se "Manuella installationsfiler här (vid behov/felsökning)"

Följ nedan instruktioner hur ni ska göra.

1) Nere vid klockan, högerklicka på ikonen för Pulse Secure. Välj "Open Pulse Secure".
Open Pulse Secure

2) I rutan som kommer upp, klicka på plustecknet för att lägga till anslutning manuellt.
anslutning manuellt

3) I rutan Name, skriv t.ex. sam. I rutan Server URL: sam.sll.se. Därefter klicka på "Connect".
Server URL

4) I fältet för hur du ska ansluta, välj eTjänstekort och klicka därefter på ”Connect”. Klart!
Connect

Fjärrstyra din dator

Acceptus Support TeamViewVi kan även fjärrstyra din dator, klicka på länken nedanför.

Acceptus support TeamViewer

En fil laddas ner, starta den och uppge det ID nummer och lösenord som kommer upp så hjälper vi dig.

 

TakeCare medarbetare

Malin Mattsson

Systemförvaltare

Pernilla Åberg

Systemförvaltare

Jannica Larsson

Systemförvaltare

Göran Kauppila

Systemförvaltare

Nina Blommé

Införande och förvaltning

© 2023 Acceptus AB. Alla rättigheter förbehållna.