TakeCare införande & support

Har din verksamhet avtal med Acceptus gällande TakeCare? Vi ansvarar för både support och förvaltning av TakeCare.

Då är du välkommen att ringa vår support på telefonnummer: 08 - 506 670 71.

Du kan även skicka in ditt supportärende genom att fylla i dina kontaktuppgifter och typ av supportärende i formuläret och skicka in till oss.

Öppettider

Helgfri måndag - fredag  08:00 - 16:30
Lunchstängt 11:30 - 12:15
Helger Stängt

TakeCare externa tjänster

Vi är vårdenheternas förlängda arm och hjälper dig med åtkomst till externa tjänster som du vill koppla till TakeCare, exempelvis Journalen 1177, Webtidboken och Webcert.


TakeCare införande

Vill du också ha Region Stockholms sammanhållna vårdinformationssystem TakeCare i din verksamhet? Fyll då i vår offertförfrågan och skicka in till oss.

Vi hjälper dig med allt från införande till fortlöpande support och förvaltning.

Vi skräddarsyr införandet och anpassar systemet till just din verksamhet. Vi konfigurerar systemet utifrån verksamhetens behov och arbetssätt. Tillsammans med dig gör vi upp en införandeplan så att alla installationsaktiviteter ska gå så smidigt som möjligt.

När TakeCare är installerat och i drift finns vårt team med support och systemförvaltning, som går att nå varje vardag.

Vårdinformationssystemet TakeCare uppfyller de krav som finns gällande patientens integritet och säkerhet inom e-hälsa. Det är ett användarvänligt vårdinformationssystem och Acceptus erbjuder följande tjänster.

  • Införande 
  • Support och förvaltning
  • Utbildningar
  • Representation i Regionens förvaltningsorganisation
Ändra supportorganisation till Acceptus

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

NetID installation
  1. Högerklicka på länken nedanför.
    NetID Version 6.8.0.22 för Windows
  2. Välj "Spara länk som" eller "Spara mål som".
  3. Välj "Spara".
  4. Öppna / Dubbelklicka på mappen.
  5. Klicka på filen Installationsanvisning.txt i den nedladdade mappen och följ anvisningarna.

Behöver du hjälp så ring vår support.

Pulse Secure installation

Pulse Secure bör installeras automatiskt när man loggar in med e-tjänstekortet på https://sam.sll.se. Om ni har problem med installationen testa både i Internet explorer och Chrome, eventuellt måste man vara inloggad med administratörskonto på datorn.

Ifall ni inte lyckas få det att fungera kommer ni behöva lägga till anslutningen manuellt i klienten, vilken ska gå mot sam.sll.se.

Ladda ner installer härifrån.

Följ nedan instruktioner hur ni ska göra.

1) Nere vid klockan, högerklicka på ikonen för Pulse Secure. Välj "Open Pulse Secure".
Open Pulse Secure

2) I rutan som kommer upp, klicka på plustecknet för att lägga till anslutning manuellt.
anslutning manuellt

3) I rutan Name, skriv t.ex. sam. I rutan Server URL: sam.sll.se. Därefter klicka på "Connect".
Server URL

4) I fältet för hur du ska ansluta, välj eTjänstekort och klicka därefter på ”Connect”. Klart!
Connect

Fjärrstyra din dator

Vi kan även fjärrstyra din dator, klicka på länken nedanför.

TakeCare support TeamViewerTakeCare support TeamViewer

En fil laddas ner, starta den och uppge det ID nummer och lösenord som kommer upp så hjälper vi dig.

 

Supportärende


Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

Ogiltig inmatning

TakeCare medarbetare

Systemförvaltare

Malin Mattsson

Göran Kauppila

Latifa Schiptjenko


Införande och förvaltning

Pia Redborg

Stefan Johansson

© 2020 acceptus.se. Alla rättigheter förbehållna.