Minska antalet sena avbokningar och uteblivna besök

Genom att säkerställa att patienten har all information om nästa bokade besök tillgängligt, var de än befinner sig, minskar risken för uteblivna besök. Patienten är då rustad och har bästa möjliga förutsättningar att planera och hantera eventuella oförutsedda händelser inför besöket.

Ett sätt att göra detta är att skicka kallelser digitalt till Kivra. Med Kivra har patienten alltid kallelsen med sig via telefonen, sparad på ett säkert ställe och skyddat bakom BankID. Patienten kan när som helst via telefonen kontrollera vilken tid som är bokad och vart dom ska åka samt eventuella förberedelser inför besöket.

Genom Acceptus tjänst e-brev kan du som vårdgivare, med ett enkelt knapptryck i TakeCare, skicka patientkallelser direkt till Kivra. Om patienten inte har Kivra skickas brevet automatiskt hem i brevlådan till patientens folkbokföringsadress.

johanna

Johanna Severin

Försäljningsansvarig digitala tjänster

Kontakta Johanna

© 2021 Acceptus AB. Alla rättigheter förbehållna.