Skip to main content

Med tjänsten e-Brev kan du skicka brev digitalt från TakeCare.

Du sparar tid och pengar genom att undvika manuell posthantering.

E-Brev för digital posthantering


Med Acceptus tjänst e-Brev kan du enkelt skicka brev, kallelser och patientfakturor digitalt, direkt från journalsystemet TakeCare. Brevet skickas digitalt och landar antingen i patientens digitala brevlåda (Kivra) eller hos vår printtjänst för distribution till den fysiska brevlådan. Din mottagnings posthantering minimeras och det enda som skiljer denna process mot att skicka själv är den tid du sparar och att du får ett lägre pris per skickat brev.

Så här funkar e-Brev

Kundcitat

”e-Brev har underlättat arbetet för oss. Sedan vi implementerade e-Brev så har vi sparat både tid i arbete samt portokostnader. Patienten kan nu få sin kallelse inom en timme i stället för upp till två veckor med vanliga posten. Dessutom så är e-Brev ett miljövänligt alternativ.”

Manuella Batan
Patient/Marknadskoordinator
Ocavis Ögonklinik

Slipp utskrifter, kuvert och frimärken

Tjänsten e-Brev tar hand om hela posthanteringen så att du varken behöver lägga tid på utskrifter och kuvertering eller leta efter en postlåda på stan. Du kan även göra massutskick till flera mottagare som e-Brev, till exempel till en grupp patienter som alla ska ha samma information. Förutom att du sparar värdefull tid beräknas e-Brev minska kostnaden för posthantering med ca 75–80%, då du inte längre behöver lagerhålla papper, toner, kuvert och frimärken. Har patienten Kivra blir processen även mer miljövänlig eftersom ingen fysisk posthantering krävs.

Läs mer om e-Brev i vår FAQ.

Miljöcertifierat

Utskriften av brev sker på Svanen-märkt papper och certifierad ISO 14001 för miljö och ISO 9001 för kvalitet.

Säkert

Tjänsten använder https och krypterar dokumenten när dokumenten är överförda, all datatrafik skickas över krypterad anslutning (https/ftps).

Tillgängligt

Digital post via Kivra ger patienten ökad tillgång till information. Informationen om nästa bokade besök finns alltid tillgänglig digitalt oavsett var patienten befinner sig. Det minskar risken för sena avbokningar och uteblivna besök.

Kontakta oss för mer information.

Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning
Ogiltig inmatning

Susanne Lindholm

Kundansvarig digitala vårdtjänster

Kontakta oss